Baśnie czytamy dzieciom w każdym pokoleniu. Fascynują nas, ciekawią. Jednocześnie stanowią przedmiot wielu badań naukowych. Co takiego jest w baśniach? Dlaczego warto czytać je dzieciom, ale też sobie? Po co nam baśnie – zarówno tym małym, jak i dużym? – o tym w dzisiejszym wideo-blogowym poście.

 

Źródła

  1. Bettclhcim (1985), Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
  2. Baluch A. (2005), Książka jest światem. O literaturze dla dzieci małych oraz dla dzieci starszych i nastolatków, Kraków: Universitas.
  3. Borecka I. (2004), Z motylem w tle. O baśni w biblioterapii i terapii pedagogicznej, Wałbrzych: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Wałbrzychu.
  4. Brett D. (2016), Bajki, które leczą, Sopot: GWP.
  5. Molicka M. (2002), Bajkoterapia. O lękach dzieci i nowej metodzie terapii, Poznań: Media Rodzina.
  6. Pertler C., Pertler R. (2012), Baśnie w przedszkolu. Bajkoterapia w pracy z dziećmi, Kielce: Wydawnictwo Jedność.
  7. Pilawska R. (2017), Magiczne odbicia rzeczywistości, czyli o znaczeniu baśni w edukacji dziecka, „Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna”, nr 5.
  8. Rawa-Kochanowska A. (2015), Magiczny świat baśni i bajek. Metafory i symbole w procesie wspomagania dziecka w rozwoju, Warszawa: Difin.
  9. Simonides D., Fantastyka baśni i innych tekstów folklorystycznych w życiu dziecka, Warszawa 1978.
  10. Tyszkowa M. (1978), Baśń i jej recepcja przez dzieci. [w:] Baśń i dziecko. H. Skrobiszewska (red.), Warszawa: Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza.
Po co dzieciom baśnie?

Certyfikowana psychoterapeutka analityczna oraz analityczka jungowska ze stopniem naukowym doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Była prezeska Polskiego Towarzystwa Psychologii Analitycznej (PTPA). Członkini w Międzynarodowym Towarzystwie Psychologii Analitycznej (International Association for Analytical Psychology, IAAP) oraz w Polskim Towarzystwie Psychologii Analitycznej, Polskim Towarzystwie Psychoanalizy Jungowskiej, Polskim Stowarzyszeniu Psychoanalityków Jungowskich, a także Polskim Towarzystwie Psychoterapii Integratywnej.

W pracy badawczej przede wszystkim zainteresowana rozwojem społeczno-emocjonalnym dzieci oraz oddziaływaniem wczesnych doświadczeń rozwojowych na późniejsze lata życia. Pasjonatka metody projektu oraz filozofowania z dziećmi.

W projekcie reprezentuje Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Tagi:                                                            

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *