Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Obecnie wykładowca akademicki na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Zainteresowania zawodowe to metodyka nauczania języka angielskiego, kształcenie nauczycieli języka angielskiego. Prywatnie lubi fotografię, kuchnie całego świata i podcasty.
Wybrane publikacje autorskie:
Marchlik, P., Wichrowska, K., & Jasińska-Maciążek, A. (2022). Umiejętności z języka angielskiego absolwentów ostrołęckich szkół podstawowych w świetle egzaminu ósmoklasisty 2021. Ostrołęckie obserwatorium oświatowe 2021/22. Warszawa: Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego.
Wichrowska, K., & Marchlik, P. (2021). Nauczyciel języka obcego a kształcenie zdalne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W J. Pękala, K. Białożyt-Wielonek (red.), Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela (ss. 167–185). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Marchlik, P., Wichrowska, K., & Zubala, E. (2021). The use of ICT by ESL teachers working with young learners during the early COVID-19 pandemic in Poland, Education and Information Technologies, 26, 7107–7131, doi: 10.1007/s10639-021-10556-6
Correia, N., Aguiar, C., Correia, I., Magalhães, E., Almeida, F., Figueiredo, V., … & Mesquita, C. (2020). PARTICIPA-Instrumentos de desenvolvimento profissional para a promoção do direito de participação das crianças em contexto de jardim de infância. Cadernos de Educação de Infância, 120, 42–45.
Wszystkie wpisy Pauliny Marchlik – kliknij tutaj