Chwalić, czy nie chwalić? Lata pracy z wychowawcami żłobkowymi i rodzicami małych dzieci podpowiadają mi, że nie ma zgody w tym temacie. Z tego postu dowiecie się co współczesne badania mówią nam o chwaleniu najmłodszych dzieci i wpływie jaki chwalenie może mieć na ich późniejszy rozwój i osiągnięcia szkolne.

 

Więcej o tym jak optymalnie chwalić osiągnięcia i wysiłek podejmowany przez dzieci znajdziecie  we wpisie Super, świetnie, brawo!!!! Po co to mówisz?

Źródła:
● Gunderson, E. A., Gripshover, S. J., Romero, C., Dweck, C. S., Goldin‐Meadow, S., & Levine,
S. C. (2013). Parent praise to 1‐to 3‐year‐olds predicts children’s motivational frameworks 5 years
later. ​ Child development ​ , ​ 84 ​ (5), 1526-1541.
● Gunderson, E. A., Sorhagen, N. S., Gripshover, S. J., Dweck, C. S., Goldin-Meadow, S., &
Levine, S. C. (2018). Parent praise to toddlers predicts fourth grade academic achievement via children’s
incremental mindsets. ​ Developmental Psychology, 54 ( ​ 3), 397–409.
● Hart, B., & Risley, T. R. (1995). Meaningful

O tym jak chwalić dzieci, żeby wspierać ich rozwój

Była nauczycielka wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, obecnie pracuje na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą: aspektów jakości instytucjonalnych form opieki, wychowania i edukacji dzieci (żłobków, klubów dziecięcych, punktów dziennego opiekuna) oraz procesów doskonalenia zawodowego wychowawców małego dziecka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *