Wszyscy chcemy, żeby żłobki, kluby dziecięce czy punkty dziennego opiekuna zapewniały dzieciom doświadczenia wysokiej jakości. Jednak czym jest ta jakość? Jakie ma znaczenie dla rozwoju dziecka?
Źródła:
- Heckman, J. L., Masterov, D. (2004). The productivity argument for investing in young children. Working Paper, 5, Invest in Kids Working Group Committee for Economic Development. Pobrane z: http://jenni.uchicago.edu/
Invest/FILES/dugger_2004-12- 02_dvm.pdf. - Penn, H. (2002). The World Bank’s view of early childhood. Childhood, 9(1),118–132.
- Kuger, S., Kluczniok, K., Kaplan, D., Rossbach, H.-G. (2016). Stability and patterns of classroom quality in German early childhood education and care. School Effectiveness and School Improvemen, 27(3), 418–440.
- Slot, P. (2018). Structural characteristics and process quality in early childhood education and care: A literature review. OECD Education Working Papers, 176. DOI: 10.1787/edaf3793-en
Jakość jest ważna, ale czym jest jakość?
Była nauczycielka wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, obecnie pracuje na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą: aspektów jakości instytucjonalnych form opieki, wychowania i edukacji dzieci (żłobków, klubów dziecięcych, punktów dziennego opiekuna) oraz procesów doskonalenia zawodowego wychowawców małego dziecka.
PingbackPozytywny wychowawca, pozytywny żłobek, pozytywna opieka – Czym skorupka…
PingbackKiedy cierpliwość wisi na włosku… – Czym skorupka…