Dzieci mogą spędzić godziny bawiąc się wodą. Przelewają z naczynia do naczynia, wylewają, nabierają, robią fale, chlapią w kałużach, podlewają, moczą, błocą. Woda jest chyba najlepszym materiałem wspomagającym całościowy rozwój dzieci, jaki mamy pod ręką. Jest (stosunkowo) tania, a jeśli
Powrót do żłobka po dłuższej przerwie – wywiad
Jak żłobki poradziły sobie z powrotem do pracy po tak długiej przerwie? To pytanie, które słyszymy dość często. Dlatego postanowiłyśmy to sprawdzić i przeprowadziłyśmy wywiad z Panią Dyrektor żłobka nr 4 w Szczecinie, Ewą Stelmach.
Pierwszy webinar bloga czymskorupka.edu.pl „Rzetelnie o małym dziecku”
Jesteśmy bardzo dumne, ponieważ 24 czerwca 2020 odbył się pierwszy webinar bloga Czymskorupka.edu.pl pt. „Rzetelnie o małym dziecku”.
Mity o karach cielesnych: Bicie dzieci… Jest dla ich własnego dobra
Uderzanie dorosłych nazywane jest atakiem. Bicie zwierząt nazywane jest okrucieństwem. Bicie dzieci jest dla ich własnego dobra? Było to motto kampanii Rady Europy, rozpoczętej w 2008 roku przeprowadzonej w celu zwiększenia świadomości na temat zniesienia kar cielesnych wobec dzieci.
7 zabaw edukacyjnych prosto od Marii Montessori (w żłobku i w domu)
Jak zapewnić dzieciom ciekawe, interesujące zabawy, które wciągną je na długo lub/i (w przypadku żłobka) będą pozwalały na zachowanie sensownego dystansu społecznego? Gdy brakuje nam pomysłów, z pomocą przychodzi m.in. pedagogika Marii Montessori. W pedagogice Montessori ważne jest zdobywanie doświadczeń
Po co dzieciom baśnie?
Baśnie czytamy dzieciom w każdym pokoleniu. Fascynują nas, ciekawią. Jednocześnie stanowią przedmiot wielu badań naukowych. Co takiego jest w baśniach? Dlaczego warto czytać je dzieciom, ale też sobie? Po co nam baśnie – zarówno tym małym, jak i dużym? –
Spać czy nie spać – oto jest pytanie! 5 faktów o śnie małych dzieci
Czy lepiej, aby dziecko drzemało w trakcie dnia, czy nie? Ile czasu w ciągu dnia powinien spać maluch? Czy małe dzieci miewają sny? O czym śnią? Może o tym jak bawią się z siostrą klockami albo o ciepłym mleku? Poniżej
Bliskość w dobie izolacji – 5 wskazówek praktycznych
Współczesne badania jednoznacznie dowodzą, że bliskie i ciepłe relacje dzieci oraz wychowawców są najważniejszym warunkiem optymalnego rozwoju dzieci [1]. Jednak jak zapewnić małym dzieciom poczucie komfortu i bezpieczeństwa w żłobku, jednocześnie ograniczając sytuacje ryzykowne (które do niedawna nie były uważane
Bliskość w żłobku w czasie pandemii – czy to możliwe?
Wychowawca w żłobku powinien dbać o to, aby dziecko mogło budować bezpieczne relacje zarówno z nim, jak i z rówieśnikami. Nie można dopuścić, aby sytuacja epidemiologiczna i zagrożenie zakażeniem koronawirusem naruszało dobrostan psychofizyczny dzieci, które uczęszczają do żłobka czy innego
Nie-wielkie otwarcie, czyli jak przygotować pracę placówki dla małych dzieci w okresie pandemii
Od 6 maja żłobki i przedszkola MOGĄ być otwierane. Decyzja należy do organu prowadzącego – samorządu lub właściciela. Z jednej strony pojawia się presja, wynikająca z potrzeb społecznych – zapewnienia opieki dzieciom i umożliwienia rodzicom świadczenia pracy oraz utrzymania na