Jak radzą sobie w dorosłym życiu dzieci pochodzące z ubogich rodzin, które ponad 50 lat temu uczestniczyły w słynnym projekcie Perry Preschool? Znany naukowiec, noblista James Heckman przeanalizował krótkofalowy i długofalowy wpływ wysokiej jakości edukacji wczesnodziecięcej na rozwój i osiągnięcia
Żłobek bez zabawek – czy to możliwe?
Co by się stało, gdyby w żłobku zabrakło zabawek? Jak zareagują na to dzieci i ich rodzice? Żeby się tego dowiedzieć, przeprowadziłam wywiad z Martą Pacholczyk-Sanfilippo, dyrektorką żłobka, z którego na dwa tygodnie wyniesiono wszystkie zabawki. Olga: Skąd pomysł, żeby
Niezwykle czuły mózg niemowlaka – zaskakujące dane z badań przeprowadzonych w Rumunii
W przeprowadzonych w Rumunii badaniach podłużnych stwierdzono, że wczesna instytucjonalizacja (wychowanie dziecka w środowisku poza rodzinnym) może prowadzić do poważnych konsekwencji w rozwoju zarówno mózgu, jak i zachowania. Dlaczego badacze zdecydowali się badać mózgi rumuńskich dzieci? W 1966 roku w
Dlaczego tak się zachowujesz? – czyli o rozpoznawaniu intencji działań dzieci
Staś chodzi po pokoju i raz po raz popycha inne dzieci, zabiera im zabawki albo depcze budowle z klocków. Dlaczego on to robi? To ważne, żeby umieć, a przynajmniej próbować rozpoznawać intencje dziecka. Od tego jak je rozumiemy zależy w